Personeelsadvies Nieuws

5/7/2016 - The Magic Of Disney

Je kunt er van zeggen wat je wil… er van vinden wat je wil… maar dat hebben ze toch goed voor elkaar daar bij Disney.
Iedere film weer opnieuw: een feestje om naar te kijken: mooi gemaakt, met oog voor detail, het goede overwint altijd het kwade, met een mooie boodschap… eigenlijk dus wel een ‘feel good momentje’.

Afbeeldingsresultaat voor disney mickey mouse getekend

En daar waar ze dat al bijzonder goed lukt in al die films, weten ze dat ook goed door te trekken in de parken. Nou ja, dat klinkt wel heel stoer, alsof ik overal ben geweest.
Feit is meer dat ik deze week mijn vuurdoop heb gehad… in Euro Disney dan wel te verstaan.

En los van militairen op het plein, het feit dat het zo druk kan zijn, de wachtrijen bij de attracties, de volle winkeltjes (met soms veel van hetzelfde)… is de sfeer toch inderdaad wel te omschrijven als ‘the magic of disney’.

De aankleding van het park, bloemen, planten, lichtjes, de afwerking van de gebouwen, vanalles te zien steeds in een wachtrij, kloppend tot in de kleinste details… knap hoor.
En dan zo’n eindshow, waarin koste nog moeite zijn gespaard. Ik zeg chapeau!

De Disneyfiguren die rondlopen, waarmee je op de foto kan… gaaf om te zien hoe, ondanks dat daar ook een wachtrij is van een uur, de meeste kindjes daar zoooo vrolijk van worden.
En niet alleen kindjes trouwens… volwassenen komen ook in hun 2e jeugd, gaan op de foto met Minnie of Mickey en hebben ook een glimlach op hun gezicht.

Dat is me wel een knap staaltje marketing, beleving en het creëren van feel good-,momenten, waar menig bedrijf u tegen kan zeggen.

Want zeg nou zelf, hoe mooi zou het zijn als klanten, maar zeker ook werknemers, zich net zo voelen als dat de gemiddelde bezoeker van het park zich voelt? Ik bedoel, ik vind het leuk hoor, Disney (films), maar pretparken is niet perse ‘echt mijn ding’.
En dan nog werkt het… dan heb je toch wel goud in handen!!

En dat… beste ondernemer, leidinggevende, hr- of marketingmedewerker, is toch wel iets om even bij stil te staan. Want wat zijn binnen jouw organisatie nou die speerpunten die jou uniek maken? En spreekt dat de gemiddelde sollicitant van tegenwoordig eigenlijk wel aan? Wat wil je uitstralen, zowel naar je werknemers als ook naar de buitenwereld? En als je dan al weet wat het moet zijn… hoe ga je dat dan voor elkaar krijgen?

Je kunt natuurlijk denken ‘ja, nou, het zal allemaal wel’. Maar wat nu met die aantrekkende economie? Het feit dat medewerkers weer benaderd worden of ze niet elders willen komen werken? Het feit dat in sommige sectoren erg weinig mensen meer te vinden zijn?

Misschien toch niet zo’n heel verkeerd plan om er eens over na te denken voor je organisatie: wie zijn we? Willen we dat zijn? Hoe bereiken we wat we willen bereiken? En hoe vinden we de mensen die we daar voor nodig hebben?

Hulp nodig? Contact met HRQ Personeelsadvies is zo gemaakt. En nu ben ik natuurlijk nog in de ban van ‘The Magic of Disney’… een beter moment is niet te vinden, wel?

 

Terug naar de nieuwsberichten